W STOROPACK JUŻ DZIŚ MYŚLIMY O JUTRZE.
Zrównoważony rozwój to wieloaspektowa koncepcja, która odnosi się do kwestii środowiskowych, ekonomicznych i społecznych, a wszystkie one są zakorzenione we wspólnej zasadzie zapewnienia, że dobrobyt przyszłych pokoleń będzie równy lub przewyższy nasz własny. W Storopack naszym nadrzędnym celem jest zaspokajanie dzisiejszych potrzeb bez uszczerbku dla perspektyw na przyszłość. Nasze podejście do zrównoważonego rozwoju obejmuje trzy obszary, które zostały tutaj wyróżnione.
NASZE TRZY OBSZARY ZAINTERESOWANIA
NASZE ROZWIĄZANIA
Przedstawiamy naszą filozofię, której staramy się przestrzegać i którą staramy się wdrażać przy opracowywaniu każdego nowego produktu. Filozofia ta obejmuje 4R. Oznaczają one Reduce (redukcja), Reuse (ponowne użycie), Recycle (recykling) i Renew (odnowienie). Filozofię tę wspieramy rozwiązaniami z naszego portfolio.
NASI LUDZIE I ORGANIZACJA
Przyglądamy się naszym pracownikom i naszej organizacji oraz temu, co oznacza dla nas bycie firmą rodzinną. Chcemy zarówno stawiać wyzwania, jak i wspierać naszych pracowników. Nasi pracownicy są naszym największym atutem. W końcu zadowoleni pracownicy to dobrzy pracownicy.
NASZA SPOŁECZNOŚĆ
Jesteśmy świadomi znaczenia naszej społeczności i koncentrujemy się na odpowiedzialności społecznej. Podkreślamy naszą współpracę z inicjatywami zewnętrznymi, które wspieramy nie tylko finansowo, ale także aktywnie na miejscu, np. kampanie sprzątania plaż.
PRZESŁANIE CHARLES POISSON, HEAD OF SUSTAINABILITY
„Naszym celem jest zapewnienie ochrony środowiska dla naszych dzieci i przyszłych pokoleń poprzez świadome działania. Jako Head of Sustainability w Storopack Group czuję się zaszczycony, że mogę wspierać ten proces, dumny z dotychczasowych osiągnięć i podekscytowany tym, co przyniesie przyszłość. Zrównoważony rozwój nie jest nową koncepcją dla naszej firmy. Od wielu lat angażujemy się w rozwój bardziej zrównoważonych produktów i postrzegamy to jako część naszej tożsamości korporacyjnej. Dla nas zrównoważony rozwój nie jest tylko trendem, ale integralną częścią tego, jak prowadzimy działalność i tworzymy wartość dla naszych klientów i interesariuszy.
Chcemy stale zmniejszać wpływ naszych rozwiązań opakowaniowych na środowisko i ulepszać właściwe opakowania we właściwym miejscu, w którym są potrzebne. Nasze doskonałe opakowania ochronne mają wspierać, a nie szkodzić. Dlatego pracujemy nad innowacjami w zakresie projektowania i produkcji, aby pomóc w dążeniu do bardziej zrównoważonej przyszłości.
Jesteśmy na dobrej drodze, aby do 2025 r. wytwarzać co najmniej 50% produktów, które sami produkujemy z surowców pochodzących z recyklingu lub surowców odnawialnych. Dotychczasowe wyniki są bardzo obiecujące i mamy jasny plan, aby wykorzystać tę dynamikę i nadal przesuwać granice tego, co jest możliwe w zakresie zrównoważonych opakowań. Od czasu naszego ostatniego raportu poczyniliśmy postępy w definiowaniu celów i wskaźników KPI, które będziemy oceniać, aby utrzymać naszą koncentrację i zapewnić, że spełniamy - a w wielu przypadkach przekraczamy - przyszłe potrzeby, przepisy i oczekiwania klientów.
Naszą podstawą jest podejmowanie decyzji w oparciu o fakty i komunikowanie ich w sposób jak najbardziej przejrzysty, zapewniając, że zawsze unikamy „prania brudnych pieniędzy”. W miarę jak robimy postępy w praktyce, nasze podejście do zrównoważonego rozwoju staje się coraz bardziej zakorzenione w całej firmie. Wiemy, że zrównoważony rozwój ekologiczny i społeczny idą w parze”.