Drei aufeinandergestapelte Tageszeitungen

PRZYCHODY FIRMY STOROPACK ZWIĘKSZAJĄ SIĘ O CZTERY PROCENT

Informacja prasowa 22.07.2021

  1. Firma
  2. Wieści
  3. Przychody firmy Storopack zwiększają się o cztery procent

PANDEMIA KORONAWIRUSA WPŁYWA NA ZWIĘKSZENIE OBROTÓW W HANDLU INTERNETOWYM

Metzingen, lipiec 2021. Firma Storopack, specjalizująca się w produkcji opakowań ochronnych, zamknęła rok 2020 wzrostem przychodów. W ubiegłym roku Grupa z siedzibą w Metzingen wygenerowała skonsolidowane łączne przychody w wysokości 500 mln Euro. W porównaniu z poprzednim rokiem oznacza to wzrost o 21 milionów Euro, co przekłada się na wzrost o cztery, lub – uwzględniając wpływ zmian kursu wymiany walut - aż sześć procent.

Taki wzrost przychodów wynika, między innymi, ze zwiększonego popytu w globalnym handlu internetowym, spowodowanego dominującym wpływem zeszłorocznej pandemii koronawirusa. Nawyki zakupowe wielu konsumentów uległy znacznym zmianom, a handel internetowy bardzo zyskał na znaczeniu. Szczególnie silny wzrost sprzedaży internetowej odnotowano w segmentach odzieży i elektroniki, a także artykułów codziennego użytku, takich jak żywność, kosmetyki, artykuły drogeryjne i leki. Wobec faktu, że oferta Storopack obejmuje różnorodne rozwiązania w zakresie opakowań ochronnych, opracowane specjalnie dla tych sektorów, w ubiegłym roku wyraźnie zauważalny był również rozwój tego specjalisty ds. opakowań. „Dzięki naszemu solidnemu łańcuchowi dostaw i szerokiemu wachlarzowi produktów po raz kolejny byliśmy w stanie zagwarantować naszym klientom stabilność i bezpieczeństwo w 2020 roku”, wyjaśnia Hermann Reichenecker, dyrektor wykonawczy w Storopack.

Odpowiedzialne działania i opakowania ochronne, które nie naruszają równowagi ekologicznej
Firma Storopack jest świadoma swojej odpowiedzialności, i zdaje sobie sprawę z faktu, że rosnąca ilość towarów wysyłanych za pośrednictwem sklepów internetowych ma wpływ na środowisko. Oferowanie idealnego opakowania ochronnego – a tym samym optymalnej ochrony – dla każdego produktu jest najwyższym priorytetem firmy. Dzieje się tak, ponieważ każde uszkodzenie produktu podczas transportu wiąże się z koniecznością jego kolejnego wytworzenia i przewiezienia, co oznacza większe zużycie surowców, i co dla środowiska naturalnego nie jest obojętne. Dbając o środowisko naturalne Storopack projektuje i produkuje szeroką gamę rozwiązań opakowaniowych wykonanych z materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu. „W 2020 roku już ponad 30 procent wytwarzanych przez nas produktów wyprodukowaliśmy z materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu. Do 2025 r. zwiększymy tę liczbę do ponad 50 procent” – zauważa Charles Poisson, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Storopack. „Ważne jest dla nas również promowanie gospodarek obiegu zamkniętego na całym świecie, a tym samym znaczne zwiększenie wskaźnika recyklingu”, dodaje Charles Poisson.

Dzięki innowacjom produktowym, takim jak folia AIRplus® 100% Recycled i surowiec rEPS – z których obydwa wytwarzane są z odpadów poprzemysłowych i poużytkowych – Storopack już wdraża zasadę gospodarki obiegu zamkniętego. W ubiegłym roku firma dostarczyła pierwsze opakowanie ochronne wykonane w 100 procentach z rEPS. Oprócz szerokiej gamy produktów o dużym udziale materiałów pochodzących z recyklingu lub wykonanych z surowców odnawialnych, urządzenia w zakładach produkcyjnych firmy również odgrywają istotną rolę. Dbając o minimalizację śladu energetycznego Grupa stosuje efektywne zarządzanie energią, stale optymalizując jej zużycie w swoich oddziałach na całym świecie.

 

Leonie Schulz | Franziska Zimmer
Corporate Communications & Global Support Marketing
Untere Rietstraße 30
D-72555 Metzingen
T +49 7123 1640

marketing@storopack.com